Despre noi
Din 2001, suntem o companie farmaceutică solidă, cu o dezvoltare armonioasă în domeniile pe care le abordăm: cercetare, producţie şi distribuţie. Misiunea noastră este să îmbunătățim sănătatea oamenilor oferind produse de calitate la prețuri accesibile, iar viziunea noastră este să devenim unul dintre cei mai puternici și de încredere producători de produse farmaceutice din România prin investiții în direcția extinderii și diversificării portofoliului de produse.
Deţinem una dintre cele mai moderne fabrici de produse farmaceutice, respectând regulile privind Bună Practică de Fabricaţie (GMP) pentru producţia şi distribuţia medicamentelor, cu laboratoare de cercetare de cel mai înalt nivel, linii de producţie moderne şi o puternică echipa de reprezentanţi medicali şi de vânzări, ne numărăm printre principalii competitori autohtoni de pe piaţa farmaceutică din România.
Portofoliul nostru depășește 100 de produse (medicamente cu prescripţie medicală, medicamente fără prescripţie medicală - otc-uri şi suplimente alimentare), iar proiectele noastre urmăresc extinderea gamei de produse anual atât pe piață din România, dar și pentru piață externă și sunt susținute de investiţii concentrate spre îmbunătăţirea produselor și serviciilor noastre, având că principal obiectiv satisfacţia consumatorilor şi susţinerea unei vieţi sănătoase.
Laropharm pe scurt
Ani de experiență
Colaboratori
Produse proprii
Misiunea noastră este îndeplinită printr-o abordare responsabilă din punct de vedere social, care se supune următoarelor valori:
- Angajament și consecvență
- Implicare
- Inovație
- Încredere și respect pentru oameni
- Cooperare și comunicare
Sustenabilitate
Protectia Mediuliu
Politică noastră privind calitiatea, mediul și siguranța alimentului are că principal obiectiv satisfacerea cerințelor clienților și a pacienților, la un nivel cât mai înalt posibil, respectând în același timp reglementările în vigoare privind calitatea, eficiența și siguranța produselor fabricate și îmbunătățirea performanțelor de mediu.
Respectăm mediul înconjurător și ne conformăm legislaţiei în domeniu privind protecţia factorilor de mediu, prin:
Respectarea procesului de fabricaţie
- Depozitarea materilor prime şi auxiliare în spaţii cu destinaţie adecvată
- Verificarea periodică şi întreţinerea corespunzătoare a reţelei de canalizare
- Deşeurile generate sunt colectate, identificate şi depozitate în spaţii special alocate în vederea eliminării sau valorificării
În vederea susținerii mediului, am dezvoltat programe de automonitorizare a factorilor cu impact, iar monitorizarea efectuată conform autorizaţiei de mediu certifică faptul că toate emisiile produse de companie sunt în deplină concordanţă cu standardele Uniunii Europene şi cu cele mai bune tehnici disponibile în domeniu. Prin politică promovată în cadrul sistemului integrat de management-calitate-mediu şi conform cu cerinţele legale, responsabilul numit cu protecţia mediului înaintează lunar autorităţilor de mediu naționale, raportări privind evoluţia indicatorilor monitorizaţi.
Legat de managementul deşeurilor, ne-am propus şi realizat încă de acum trei ani, colectarea selectivă a tuturor deşeurilor în europubele, având contracte cu diferite companii autorizate pentru reciclarea deşeurilor. De asemenea, milităm pentru utilizarea raţională şi reutilizarea hârtiei și investim în domeniul protecţiei mediului şi utilizarea energiei regenerabile.
Astfel, am instalat o staţie de epurare a apei uzate cât şi un sistem hibrid eolian-solar. Datorită staţiei de epurare a apei uzate, suntem capabili să epurăm apă folosită în procesul de producţie, care poate fi deversată ulterior în mediul înconjurător, fără să cauzeze prejudicii mediului.
Mai mult decât atât, prin utilizarea sistemului hibrid eolian-solar (soare-vânt), utilizăm cea mai favorabilă stare a naturii pentru producerea energiei electrice.
Pentru a studia în întregime "Declarația de Politică în Domeniul Calității, Mediului și Siguranței Alimentului" va invităm să accesați acest link.
POLITICA PRIVIND ETICA ȘI CONDUITA PROFESIONALĂ
Data actualizării: 03.02.2025
PREAMBUL
Prezentul Cod se aduce la cunostinta tuturor salariatilor si colaboratorilor LAROPHARM si se va publica pe site-ul societatii spre a fi accesibil comunitatii de afaceri si publicului interesat
C U P R I N S
CAPITOLUL I. DISPOZIŢII GENERALE
1.1. Misiune
1.2. Calitate. Eficiență.
CAPITOLUL II. PRINCIPII
2.1. Conformitatea
2.2. Informarea corectă
2.3. Concurenţa loială
2.4. Transparenţa. Conduita privind exprimarea.
2.5. Relaţia cu acţionarii
2.6. Relaţia cu autorităţile
2.7. Relaţia cu partenerii de afaceri
CAPITOLUL III. COMBATEREA CORUPȚIEI
3.1. Definiție
3.2. Acte normative relevante anticorupție
3.3 Reguli anticorupție
CAPITOLUL IV. MĂSURI ANTIFRAUDĂ ȘI COMBATEREA SPĂLĂRII BANILOR
4.1. Definiții
4.2. Acte normative relevante pentru antifraudă și combaterea spălării banilor
4.3. Măsuri antifraudă
4.4.Combaterea spălării banilor
CAPITOLUL V. CONFLICT DE INTERESE
5.1. Definitie
5.2. Evitarea conflictului de interese
CAPITOLUL VI. PROTECTIA INFORMATIILOR. CONFIDENȚIALITATE.
6.1. Acte normative relevante pentru protecția informațiilor
6.2. Confidențialitate
6.3. Securitatea informațiilor
CAPITOLUL VII. PROTECTIA MEDIULUI
7.1. Acte normative relevante
7.2. Actiuni
CAPITOLUL VIII. IMPLEMENTARE. MONITORIZARE
8.1. Implementare
8.2. Monitorizare
CAPITOLUL IX. RAPORTARE
9.1. Definitie
9.2. Reguli de raportare
CAPITOLUL I. DISPOZIŢII GENERALE
1.1. Misiune.
Prezenta Politică privind Etica şi Conduita Profesională defineşte valorile, principiile şi normele de conduită profesională pe care personalul LAROPHARM trebuie să le respecte şi să le aplice în activitatea desfăşurată în cadrul Societății, în concordanţă cu valorile şi obiectivele LAROPHARM S.R.L.
Misiunea noastră este îndeplinită printr-o abordare responsabilă din punct de vedere social, care se supune următoarelor valori:
- Angajament și consecvență;
- Implicare;
- Inovație;
- Încredere și respect pentru oameni;
- Cooperare și comunicare.
1.2. Calitate. Eficiență.
Calitate, valoare, dedicare catre consumatori, mentinerea obligatiilor catre angajati, asociati, furnizori, distribuitori, comunitate, sunt directii spre care se orienteaza societatea LAROPHARM.
Suntem dedicați transparenței, încrederii, eficienţei și corectitudinii în sistemul de management integrat al calitatii orientat catre client, care respecta cerintele Regulilor de Buna Practica de Fabricatie si alte ghiduri aplicabile industriei farmaceutice si care este certificat conform cerintelor standardelor internationale de calitate.
CAPITOLUL II. PRINCIPII
2.1. Conformitatea
LAROPHARM îşi desfăşoară activitatea cu respectarea legilor, actelor normative şi de reglementare din România.
Personalul LAROPHARM are obligaţia ca, prin actele şi faptele sale, să respecte reglementările din domeniul de activitate, regulamentul intern, procedurile interne de lucru şi să acţioneze pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legale, în conformitate cu atribuţiile care îi revin, cu respectarea eticii profesionale.
Personalul LAROPHARM trebuie să respecte şi să aplice principiile prezentului Cod de Etică şi Conduită Profesională.
Managementul Companiei trebuie să respecte valorile şi politicile companiei şi să coordoneze activitatea societăţii în conformitate cu acestea.
Personalul LAROPHARM trebuie să elaboreze şi să propună spre aprobare procedurile pentru punerea în aplicare a politicilor, să le aplice şi să monitorizeze implementarea acestora, raportând periodic managementului cu privire la procesul de implementare şi la problemele întâlnite pe parcursul acestuia.
Managementul Companiei este responsabil pentru adoptarea de politici şi măsuri care să asigure derularea activităţii în condiţii de conformitate.
2.2. Informarea corectă
Personalul LAROPHARM este atent la nevoile reale ale clienților şi partenerilor și oferă soluţii competitive atât pentru necesitățile prezente, cât şi pentru cele viitoare ale acestora, fără a afecta însă concurenţa loială.
LAROPHARM încurajează colaborarea și asigură în mod transparent partenerilor, clienţilor și altor părți interesate informații relevente pe site-ul companiei sau prin alte mijloce de informare.
2.3. Concurenţa loială
LAROPHARM se angajează să nu participe la:
- Practici concertate de tipul cartelurilor sau înţelegerile cu competitorii;
- Înţelegeri care limitează relaţiile cu furnizorii sau clienţii.
LAROPHARM respectă principiile concurentei libere și loiale. Orice încalcare a legilor în vigoare de catre conducerea sau angajatii sai este interzisa. LAROPHARM va coopera întotdeauna pe deplin cu autoritatile, dacă este necesar.
Acordurile anticoncurentiale cu concurentii sunt interzise, indiferent de poziția pe piată a celor implicati. Mai mult, este interzis sa se obțină orice întelegere cu concurentii cu privire la astfel de probleme.
LAROPHARM evită tiparele de conduită coordonate cu alte companii, care au ca scop o restrictie ilegală a concurentei sau care au ca rezultat prejudicierea tertilor.
În general, exista o interdictie de a emite instructiuni distribuitorilor cu privire la preturile de vanzare, revanzare pe care le pot percepe. Exceptiile sunt permise numai în cazuri rare și trebuie sa fie conforme cu legislatia în vigoare. Trebuie obtinut intotdeauna acordul prealabil al Dircctorului General și al Departamentului Juridic.
2.4. Transparenţa. Conduita privind exprimarea.
Compania recunoaşte rolul fundamental al mijloacelor de informare şi realizează o comunicare transparentă către parteneri și autorități, prin toate mediile de comunicare.
Personalul LAROPHARM acţionează în baza principiilor transparenţei, respectului, precum şi a grijii pentru imaginea Companiei;
LAROPHARM și personalul său acţionează cu promptitudine, într-o manieră completă şi fără discriminare, răspunzând atât nevoilor de informare corectă a partenerilor, cât şi solicitărilor de informaţii cu caracter public.
Informaţiile oferite de LAROPHARM sunt explicite, exacte, transparente şi complete din punctul de vedere al conținutului, astfel încât să permită celor cărora le sunt adresate luarea unor decizii în deplină cunoştinţă.
Informaţiile publice conform legislației în vigoare se regăsesc pe site-ul www.laropharm.ro.
LAROPHARM respecta dreptul la libera exprimare și protejează drepturile personale și ale vietii private. Salariatii trebuie sa fie conștienti de faptul ca în viața privata pot fi, de asemenea, vazuti ca parte și reprezentanti ai LAROPHARM.
Angajatii, care fac declaratii publice despre LAROPHARM, influențează imaginea societatii - în special în raport cu partile interesate, cum ar fi mass-media, partenerii de afaceri, concurentii și pietele de capital.
Salariatii, care își exprimă opinia în public, trebuie să se asigure ca opinia lor nu poate fi înteleasă ca o declaratie în numele LAROPHARM. Acest lucru se aplică mai ales atunci când se utilizează retelele sociale.
Declaratiile publice în numele societatii LAROPHARM sunt făcute numai de către persoanele care sunt desemnate să facă acest lucru. Solicitarile din partea mass-media și a autoritatilor publice sau private, trebuie întotdeauna transmise Directorului General și persoanei autorizate in comunicare.
LAROPHARM consideră, de asemenea, sponsorizarea ca pe o parte a comunicarii extene. Sponsorizarea este permisă numai dacă este în conformitate cu prevederile Legii nr.32 din 19 mai 1994 privind sponsorizarea, cu modificările și completările ulterioare și ale Codului Fiscal (Legea 227/2015).
2.5. Relația cu asociatii
În activităţile sale economice, LAROPHARM respectă prevederile legii şi are în vedere următoarele obiective:
- Asigurarea unor produse și servicii de calitate pentru clienți, prin respectarea standardelor de calitate ale LAROPHARM şi prin îmbunătăţirea continuă a serviciilor oferite;
- Controlarea riscurilor care decurg din activitatea LAROPHARM prin intermediul unor politici şi mecanisme dezvoltate pe baza celor mai bune practici din domeniu.
2.6. Relaţia cu autorităţile
Prin personalul său, LAROPHARM asigură relaţii de colaborare cu autorităţile, furnizorii și clienții, precum și cu alte entități, bazate pe principii de corectitudine şi transparenţă, fără a compromite independenţa şi obiectivele economice ale Companiei şi cu respectarea principiilor de comportament şi valorilor acestei Politici privind Etica şi Conduita Profesională.
2.7. Relația cu partenerii de afaceri
LAROPHARM, prin personalul său, promovează concurenţa deschisă şi cinstită, cu derularea de relaţii contractuale în mod onest şi legal.
LAROPHARM îşi bazează relaţiile cu partenerii şi clienţii pe practici legale, eficiente şi corecte, construind relaţii pe termen lung, demonstrându-și valoarea și integritatea.
Personalul LAROPHARM trebuie:
- Să cunoască foarte bine produsele/serviciile pe care organizaţia le oferă pentru fiecare partener şi client;
- Să acţioneze în conformitate cu prevederile prezentului cod şi ale legislaţiei în vigoare în relaţiile cu partenerii şi clienţii şi să nu încerce să obţină avantaje personale prin utilizarea informaţiilor confidenţiale de care iau cunoştinţă;
- Să promoveze valorile şi principiile etice ale LAROPHARM în relaţiile cu partenerii şi clienţii, invocând, ori de câte ori este nevoie, prevederile prezentei Polițici privind Etica şi Conduita Profesională şi standardele profesionale ale Companiei;
- Să nu trateze partenerii şi clienţii în mod preferenţial, favorizându-i pe unii în detrimentul celorlalţi, pe criterii de prietenie, simpatie etc.;
- Să acorde tratament egal tuturor partenerilor şi clienţilor şi să respecte regulile și procedurile cu stricteţe;
- LAROPHARM utilizează clauze de integritate și transparență în toate relațiile sale comerciale cu instituții publice și private.
CAPITOLUL III. COMBATEREA CORUPȚIEI
3.1. Definiții
În accepţiunea prezentei Politici privind etica și conduita profesională, prin “corupţie” se înţelege faptul de a solicita, de a oferi, de a da sau de a accepta, direct ori indirect, un comision ilicit sau un alt avantaj necuvenit ori promisiunea unui astfel de avantaj necuvenit care afectează exerciţiul normal al activității desfășurate sau comportamentul cerut beneficiarului comisionului ilicit sau avantajului necuvenit ori promisiunii unui astfel de avantaj necuvenit.
“Acte de corupție” – fapte prevăzute la Art. 289-292 din Codul Penal, respectiv luarea de mită, darea de mită, traficul de influență, cumpărarea de influență. În sens mai larg, corupția
este abaterea de la moralitate, de la cinste, de la datorie.
3.2. Acte normative relevante pentru combaterea corupției
LAROPHARM respectă reglementările naționale și internaționale anticorupție aplicabile, astfel:
- Constituția României din 21 noiembrie 1991 - Republicare*);
- Legea nr.147 din 1 aprilie 2002 pentru ratificarea Convenţiei civile asupra corupţiei, adoptată la Strasbourg la 4 noiembrie 1999;
- Legea nr.365 din 15 septembrie 2004 pentru ratificarea Convenţiei Naţiunilor Unite împotriva corupţiei, adoptată la New York la 31 octombrie 2003;
- Codul Penal din 17 iulie 2009 (Legea nr. 286/2009);
- Codul de Procedură Penală din 1 iulie 2010 (LEGEA nr. 135/2010);
- Legea nr.361 din 16 decembrie 2022 privind protecţia avertizorilor în interes public;
- Legea nr.78 din 8 mai 2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie;
- Hotărârea Guvernului nr.1269 din 17 decembrie 2021 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie 2021-2025 şi a documentelor aferente acesteia;
- Convenția Civilă asupra Corupției din 4 noiembrie 1999 *);
- Convenție din 31 octombrie 2003 a Națiunilor Unite împotriva corupţiei;
3.3. Reguli anticorupție
3.3.1. Managementul LAROPHARM se asigură că în cadrul Companiei sunt respectate următoarele reguli:
- Este interzisă strict orice formă de corupție, inclusiv mita, darurile, sau orice alte practici neetice care pot influența deciziile de afaceri;
- Se angajează să asigure un mediu de afaceri lipsit de influențe corupte;
- Personalul LAROPHARM nu trebuie să folosească atribuţiile funcţiei deţinute în alte scopuri decât cele care privesc îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.
3.3.2. Cadourile vor fi primite și oferite doar în limite rezonabile și transparente, fără a crea așteptări de favoruri sau influențe nejustificate.
Cheltuielile rezonabile și de bună-credintă pentru ospitalitate și promovare sau alte cheltuieli de afaceri, care urmăresc sa mentină relații cordiale sau să prezinte produse sau servicii, sunt recunoscute ca o parte legitima a activitatii. Totuși, astfel de avantaje pot fi acordate sau acceptate numai daca îndeplinesc un scop comercial legitim și nu servesc pentru obtinerea sau acordarea unui avantaj necorespunzător. Este posibil ca avantajul sa nu aiba o valoare nerezonabil de mare și sa nu depașeasca limitele practicii obișnuite de afaceri sau nivelul de viata normal al destinatarului. Oficialilor publici nu li se oferă niciun avantaj.
Persoanele cu funcţii de conducere din cadrul LAROPHARM au obligaţia de a nu primi bunuri cu titlu gratuit în cadrul unor activităţi de protocol, în exercitarea mandatului sau a funcţiei, cu următoarele excepții:
a) medaliile, decoraţiile, insignele, ordinele, eşarfele, colanele şi altele asemenea, primite în exercitarea activității;
b) obiecte cu o valoare de până la 50 euro.
Folosirea resurselor financiare, bunurilor sau serviciilor companiei pentru sprijinirea partidelor politice sau a unor persoane fizice pentru activitati cu caracter politic, sunt strict interzise.
CAPITOLUL IV. MĂSURI ANTIFRAUDĂ SI COMBATEREA SPĂLĂRII BANILOR
4.1. Definiții
“Fraudă” – act intenționat comis prin inducerea în eroare, faptă de înșelăciune săvârșită spre a realiza un profit material prin atingerea drepturilor aduse altei persoane. Orice act ilegal, caracterizat prin înșelăciune, disimulare sau trădare a încrederii, comise de persoane și de entități în scopul obținerii avantajelor financiare, bunurilor sau serviciilor, eschivării de la efectuarea plăților obligatorii sau garantarea unor avantaje personale ori de afaceri.
“Spălarea banilor”:
(a) schimbul sau transferul de bunuri, cunoscând ca bunurile provin dintr-o activitate infracțională sau dintr-un act de participare la o astfel de activitate, in scopul ascunderii sau disimularii originii ilicite a bunurilor sau al sprijinirii oricarei persoane implicate in comiterea activitatii respective pentru a se sustrage consecintelor legale ale actiunii persoanei respective;
(b) ascunderea sau disimularea adevaratei naturi, a sursei, a localizarii, a amplasarii, a circulatiei sau a proprietatii bunurilor ori a drepturilor asupra acestor bunuri, cunoscand ca bunurile provin dintr-o activitate infractionala sau dintr-un act de participare la o astfel de activitate;
(c) dobandirea, detinerea sau utilizarea de bunuri, cunoscand, la data primirii lor, ca acestea provin dintr-o activitate infractională sau dintr-un act de participare la o astfel de activitate;
(d) participarea la oricare dintre actiunile mentionate la literele (a), (b) si (c), asocierea în vederea comiterii acestora, tentativa de comitere si asistenta, instigarea, facilitarea si consilierea in vederea comiterii actiunilor mentionate.
“Finanțarea terorismului”: furnizarea sau colectarea de fonduri prin orice mijloace, în mod direct sau indirect, cu intenția folosirii acestora, sau cunoscand faptul ca urmeaza sa fie folosite, în totalitate sau partial, pentru a comite oricare dintre infractiunile teroriste.
4.2. Acte normative relevante pentru combaterea fraudei și spălării banilor.
LAROPHARM respectă reglementările naționale și internaționale antifraudă și pentru combaterea spălării banilor, astfel:
- Hotărârea Guvernului nr.1259 din 14 decembrie 2023 privind aprobarea Strategiei naţionale de luptă antifraudă pentru protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, 2023-2027;
- Legea nr.241 din 15 iulie 2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.129 din 11 iulie 2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
4.3. Măsuri antifraudă
Managementul LAROPHARM se asigură că în cadrul Companiei sunt respectate următoarele reguli:
- Detectarea fraudelor/suspiciunilor de fraudă se realizează prin recepționarea informației din diferite surse; toate sursele de informare trebuie să fie accesibile atât pentru angajații LAROPHARM cât și de persoanele din exterior care au motive să sesizeze suspiciuni de fraudă.
- Orice fraudă care este detectată sau suspectată trebuie să fie raportată imediat Managementului Superior.
- În cazul în care vor exista argumente temeinice, conducerea va dispune inițierea procesului de control a fraudei;
- În scopul facilitării procesului de investigare, personalul LAROPHARM, este încurajat(ă) să semnaleze fraude/suspiciuni de fraudă, dacă dispun de astfel de informații.
- Persoana care a semnalat o fraudă/suspiciune de fraudă/corupție este în drept să rămână anonimă. Important este ca informația raportată să fie exactă, cu referințe detaliate cum ar fi: persoana(ele) implicată(e), departamentul implicat, fraudă/suspiciunea de fraudă/corupție comisă/posibilă de a fi comisă, locul/timpul, alte informații utile.
- Rezultatele controlului vor fi raportate Managementului Superior de către comisia de control desemnată, printr-un raport semnat de către toți membrii.
- Deciziile cu privire la aplicarea corespunzătoare a legislației în vigoare vor fi luate de către conducerea LAROPHARM.
- Suspiciunile de fraudă/nereguli grave identificate vor fi raportate autorităților naționale/europene, cu competențe în domeniu.
4.4. Prevenirea spălării banilor
LAROPHARM îndeplinește obligațiile legale de prevenire a spălării banilor și nu participă la activitati de spalare a banilor. Verificăm identitatea partenerilor noștri, plauzibilitatea oricarei tranzactii, autoritatea celorlalte parti și ne asigurăm ca rezultatele verificarii sunt documentate. Analizam în mod specific modele extraordinare de actiune sau de conduită și initiem pașii necesari și notificam autoritatile competente în cazuri suspecte justificate.
În caz de îndoială, toti angajatii sunt obligați să raporteze catre Managementul Superior, pentru examinare, tranzacțiile financiare neobișnuite, în special cele care implică numerar, care ar putea oferi motive de suspectare a spălării banilor,.
CAPITOLUL V. CONFLICT DE INTERESE
5.1. Definiție
“Conflict de interese" – situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative;
5.2. Evitarea conflictului de interese
Conflictele de interese la nivelul organizatiei apar atunci cand interesele individuale private (personale sau familiale) afecteaza în vreun fel obligatiile legate de activitatea in cadrul LAROPHARM sau interesele LAROPHARM.
Conflictele de de interese apar prin activitatea de afaceri sau prin exercitarea unor mandate în afara LAROPHARM, cum ar fi functii politice sau publice, din locuri de munca secundare (ca furnizor, consilier), precum și din cadouri, donatii și invitatii sau sisteme de stimulente neadecvate.
Relatiile sau interesele personale ale salariatilor nu trebuie sa influenteze prestarea muncii pentru Angajatorul LAROPHARM. Prin urmare, trebuie evitate atât conflictele reale de interese, cat și posibila aparitie a unui conflict de interese.
Pot constitui conflict de interese:
- deținerea rolului de salariat sau director sau deținerea unei participații în cadrul unei alte companii care concurează cu LAROPHARM;
- existenta unui interes personal față de orice tranzacție implicând compania și care poate afecta reprezentarea obiectivă și imparțială a companiei de către salariat;
- utilizarea informațiilor primite in cursul activitatii pentru câștigul personal, în beneficiul unui membru al familiei sau al unei alte companii.
Toti salariații sunt obligati sa raporteze conflicte de interese reale sau posibile pentru a evita consecintele potentiale pentru ei înșisi în temeiul legislatiei muncii sau al dreptului penal și pentru a evita prejudicierea patrimoniului LAROPHARM.
CAPITOLUL VI. PROTECȚIA INFORMAȚIILOR
6.1. Acte normative relevante pentru protecția informațiilor
LAROPHARM respectă reglementările naționale și internaționale privind protecția informațiilor, astfel:
- OUG nr.155 din 30 decembrie 2024 privind instituirea unui cadru pentru securitatea cibernetică a reţelelor şi sistemelor informatice din spaţiul cibernetic naţional civil;
- Directiva nr.2555 din 14 decembrie 2022 privind măsuri pentru un nivel comun ridicat de securitate cibernetică în Uniune, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 910/2014 şi a Directivei (UE) 2018/1972 şi de abrogare a Directivei (UE) 2016/1148 (Directiva NIS 2);
- Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
- Legea nr. 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.190 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
6.2. Confidențialitate
LAROPHARM și personalul său convin ca, pe toată durata contractului de muncă şi după încetarea acestuia, să nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului de muncă. Excepţia de la această regulă o constituie doar sesizările faptelor ce contravin legii, depuse la autorităţile competente.
Este interzisă dezvăluirea datelor personale referitoare la personal, fără consimţământul acestuia, excepție făcând cazurile în care există cerințe legale în acest sens.
Personalul trebuie să respecte confidenţialitatea informaţiilor dobândite în timpul activităţilor profesionale şi să nu le divulge în interes personal, direct sau indirect unei terţe părți. Aceste informaţii sunt proprietatea LAROPHARM şi nu pot fi divulgate în afara Companiei.
Obligaţia respectării confidenţialităţii se menţine chiar şi după încheierea relaţiei profesionale dintre personalul companiei şi LAROPHARM, în conformitate cu legislația în vigoare și prevederile contractului individual de muncă, acolo unde este cazul.
Se interzice folosirea informaţiilor obţinute de către personalul LAROPHARM în cursul activităţii profesionale în scop personal sau într-o manieră care poate fi contrară legii ori în detrimentul obiectivelor legitime şi etice ale Companiei.
6.3 Securitatea informațiilor
Informațiile si datele vor fi clasificate conform cerințelor de manevrare astfel:
• Informațiile confidențiale – informațiile considerate ca fiind esențiale pentru activitățile LAROPHARM sau un pentru un proiect individual al LAROPHARM.
• Informații de uz intern – informații care se refera la controlul accesului, date privind managementul conturilor, proceduri, documentația privind securitatea resurselor informaționale sau oricare alte informații desemnate astfel de către LAROPHARM.
• Informațiile publice – informațiile care nu sunt desemnate in mod specific ca fiind de confidențialitate sau de uz intern si, de asemenea, nu sunt desemnate prin marcare ca fiind confidențiale.
Grupul însărcinat cu securitatea informației (GSI) este format din Managementul superior al societății, Departamentului Tehnologia Informatiei si Responsabilul cu protectia datelor (DPO). Acestui grup îi revin responsabilitati privind realizarea și menținerea politicilor de securitate a informatiei la nivelul societatii, stabilirea standardelor, directivelor, procedurilor si întregului cadru normativ ce va fi implementat.
Responsabilitatea luarii masurilor specifice pentru protejarea informatiilor din sistemele computerizate ale Laropharm SRL revine Departamentului Tehnologia Informatiei; astfel, seful departamentului desemneaza o persoana autorizata care sa puna in practica masurile de securitate la sistemul computerizat.
Persoana desemnata din departamentul Tehnologia Informatiei are responsabilitatea sa creeze numele de acces la sistemul computerizat/program informatic, alocarea unei parole individuale fiecarui utilizator si sa fixeze perioada de valabilitate a parolei.
Utilizatorii sistemelor computerizate au responsabilitatea de a-si stabili parola personala; aceasta nu va fi comunicata altor utilizatori, in scopul evitarii accesului neautorizat la datele existente in sistemul computerizat.
Personalul LAROPHARM înțelege că retelele sociale constituie riscuri dacă sunt utilizate într-un mod greșit sau in mod exagerat.
Toate postările, în numele Companiei, trebuie să fie în conformitate cu următoarele linii directoare:
- Numai persoanele desemnate de conducerea companiei pot posta;
-Opiniile și speculatiile trebuie evitate (de exemplu: politice);
-Comunicarea social media trebuie sa fie concentrată pe activitatea comercială a societătii LAROPHARM și să fie evitate comentariile privitoare la activitatea altor companii;
- Înainte de a se utiliza forumuri / site-uri /web-uri externe, trebuie verificată siguranta acestora;
- Mesajele transmise sa nu fie în conflic cu prevederile acestei Politici;
- Postările nu pot conține niciodată informatii confidentiale;
- Postarile trebuie sa fie responsabile și asumate;
- Informatiile publicate pe internet, chiar daca sunt șterse, pot fi salvate de către alte persoane și ar putea fi publicate din nou.
Personalul LAROPHARM este obligat să respecte Procedurile de sistem: “Măsuri de Securitate pentru evitarea accesului neautorizat la sistemele computerizate în LAROPHARM” și ”Prelucrarea datelor cu caracter personal”.
CAPITOLUL VII. PROTECTIA MEDIULUI
7.1. Acte normative relevante
Pentru LAROPHARM protectia mediului este o preocupare importanta si o componenta permaneta a strategiei companiei.
Compania si angajatii sai respecta legislatia nationala si internationala in domeniu:
- OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului;
- OUG nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu;
- Legea nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor;
- Legea nr. 249/2015 privind regimul ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje;
- Ordinul nr. 794/2012 privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje și deșeuri de ambalaje;
- Ordinul nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul a contribuțiilor și taxelor datorate la Fondul pentru mediu;
- Ordinul nr. 591/2017 “Declarație privind obligațiile la Fondul pentru mediu”;
- Ordinul nr. 617/2016 Certificatului de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu;
- HG nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deșeurilor;
- REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI nr. 2024/73 privind ambalajele și deșeurile de ambalaje.
7.2. Acțiuni
Ne examinăm partenerii comerciali și ne asigurăm că respectă și protejează mediul inconjurator
Ne preocupăm constant de reducerea cantităţilor de deseuri produse și suntem angrenaţi în reciclarea și reutilizarea deșeurilor.
Fiecare angajat are responsabilitatea conservării resurselor naturale atât în activitatea profesională cât și în afara acesteia.
Ne preocupă utilizarea unor mijloace de transport durabile și puțin poluante.
CAPITOLUL VIII. IMPLEMENTARE. MONITORIZARE
8.1. Implementare
Managementul Superior trebuie sa promoveze în mod activ comunicarea Politicii privind etica și conduita profesională și trebuie sa se asigure că aceasta este implementată și că niciun angajat nu este dezavantajat prin respectarea măsurilor adoptate.
Această Politică nu descrie toate situatiile critice care pot apărea în domeniul de activitate. Managementul Superior ar trebui sa fie contactat pentru toate intrebarile daca un angajat are dubii sau este nesigur cu privire la o situatie.
In calitatea lor specială de model, managerii și personalul cu atribuții de control au o responsabilitate specială de a se asigura ca actiunile lor se confomează prezentei Politici.
Managementul superior trebuie să se asigure ca toti angajatii cunosc și inteleg această Politică. Ca parte a sarcinilor lor de conducere, aceștia trebuie sa prevină comportamentul inacceptabil și sa ia masuri adecvate pentru a evita încălcarea normelor din zona lor de responsabilitate. Relatiile solide și de încredere între angajati și manageri se reflectă într-o comunicare onestă și deschisă și în sprijin reciproc.
Angajații vor participa la sesiuni de instruire privind “Politica privind etica și conduita profesională”, iar materialele de comunicare vor fi actualizate regulat pentru a reflecta cele mai bune practici și schimbările legislative.
8.2. Monitorizare
Se vor efectua audituri interne și evaluări periodice pentru a asigura conformitatea cu Politica privind etica și conduita profesională. Orice neconformitate identificată va fi tratată prompt.
Încalcarea acestei Politici nu este în interesul LAROPHARM. (principiul tolerantei zero).
Chiar și incălcarea acestei Politici de catre un singur angajat poate afecta grav reputația LAROPHARM și poate duce la daune financiare considerabile, de exemplu, prin amenzi și
cereri de despăgubire.
LAROPHARM sancționează încălcările regulilor. Acestea pot duce la sancționarea disciplinară a salariatului vinovat, potrivit prevederilor Codului muncii sau, în cazurile grave, la urmărirea penală în conformitate cu legislatia penală.
CAPITOLUL IX. RAPORTARE
9.1. Definiție
“Încălcări ale legii” - fapte care constau într-o acţiune sau inacţiune care constituie nerespectări ale dispoziţiilor legale, care privesc domenii cum ar fi: siguranţa şi conformitatea produselor; siguranţa transportului; protecţia mediului; siguranţa alimentelor, sănătatea publică; protecţia consumatorilor; protecţia vieţii private şi a datelor cu caracter personal şi a securităţii reţelelor şi sistemelor informatice, încălcări ale normelor Uniunii Europene în materie de concurenţă şi de ajutoare de stat, precum şi încălcări referitoare la piaţa internă în ceea ce priveşte actele care încalcă normele privind impozitarea societăţilor sau mecanismele al căror scop este obţinerea unui avantaj fiscal ce contravine obiectului sau scopului dreptului aplicabil în materie de impozitare a societăţilor, ce reprezintă abateri disciplinare, contravenţii sau infracţiuni, sau care contravin obiectului sau scopului legii.
9.2. Reguli de raportare.
Orice suspiciune sau incident legat de încălcări ale legilor trebuie raportat imediat prin canalele interne desemnate, potrivit Procedurii de sistem “Raportarea internă de către avertizorii în interes public”.
Managementul Superior pune în aplicare măsuri organizatorice adecvate pentru a asigura canale interne de raportare a informaţiilor referitoare la încălcări ale legii din cadrul LAROPHARM.
Raportările pot fi transmise, astfel:
- în scris, prin poștă, la adresa: Bragadiru, Șos. Alexandriei nr.145A, Jud. Ilfov - în atenția persoanei desemnată responsabilă de gestionarea raportărilor avertizorilor;
- în scris, prin e-mail, la adresa: contact@laropharm.ro;
- la cererea scrisă a avertizorului în interes public, prin întâlnire faţă în faţă cu persoana desemnată responsabilă de gestionarea raportărilor avertizorilor, la sediul LAROPHARM din: Bragadiru, Șos. Alexandriei nr.145A, Jud. Ilfov.
Raportările se înscriu într-un registru, care cuprinde: data primirii raportării, numele şi prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, obiectul raportării şi modalitatea de soluţionare.
Registrul se ţine în format electronic, de către persoana desemnată responsabilă de gestionarea raportărilor avertizorilor. Persoana desemnată va intreprinde actiuni subsecvente pentru a evalua acuratețea acuzațiilor formulate în raportare și, acolo unde este cazul, pentru a soluționa încălcarea raportată, inclusiv prin acțiuni precum anchete interne, investigații, acțiuni pentru recuperarea prejudiciului și clasarea cazului.
Sunt interzise represaliile împotriva celor care raportează cu bună credință companiei încălcări cunoscute sau suspectate ale legilor, ale reglementărilor, ale politicii companiei sau ale prezentului cod. O raportare „cu bună credință” înseamnă că furnizarea tuturor informațiilor relevante pe care le dețineți despre problemă și pe care le considerați a fi adevărate.
LAROPHARM păstrează evidenţa tuturor raportărilor primite cu respectarea cerinţelor privind confidenţialitatea.
Raportările se păstrează 5 ani.
După expirarea perioadei de păstrare de 5 ani, acestea se distrug, indiferent de suportul pe care sunt păstrate.
LAROPHARM S.R.L. REPREZENTANŢII SALARIAŢILOR
Director General
Certificate















